
I’m reposting this one for two reasons: a higher resolution picture and I like it. Today it is part of a private collection along with an almost-twin brother, titled Can Opener and a smaller one, Garlic Press.
I often use different acrylic types in order to create layers that differently react to light. Below you can see the matte and the shiny ones under two different lighting conditions.
Uso spesso vernici acriliche di tipo diverso per creare strati che reagiscono in modi diversi alla luce: qui si vedono gli strati opachi e quelli lucidi in due diverse condizioni luminose.
Keep Off The Grass, a prohibition that you usually find in parks and gardens, which immediately makes you want to step on it.
Vietato calpestare le aiuole, un divieto che di solito si trova nei parchi e nei giardini, e che ti fa subito venir voglia di calpestarle.
–
This one, along with others, has been recently on display at a private exhibition at Mai.Social.Maison.
I made these 3 paintings during February 2019. The visual subject is quite the same – three different narrow urban courtyards as seen from below – while the light and atmosphere change. I had three canvases of the same dimensions – cm. 100×50 each – so, even if it was not planned, eventually something like a triptych came up. Hence, if you consider them as an unique artwork, it is one meter high and about one meter and a half wide. The titles of these, from left to right, are: Do Not Exceed The Daily Dose – Keep Off The Grass – Press To Open.
Ho dipinto questi tre quadri nel febbraio 2019. Il soggetto visivo è simile – tre diversi stretti cortili urbani visti dal basso – mentre la luce e l’atmosfera cambiano. Avevo tre tele delle stesse dimensioni – un metro per mezzo metro – perciò, anche se non era stato premeditato, alla fine è venuto fuori una specie di trittico. Quindi, se lo si considera come un’opera unica, le sue misure sono un metro per un po’ più di un metro e mezzo. I titoli, da sinistra a destra, sono: Non superare le dosi consigliate – Non calpestare il prato – Premere per aprire.
How can an afernoon get lost? Does it slip out of your pocket? Or miss its direction? Or forget where he was due? You tell it.
Come fa a perdersi, un pomeriggio? Può scivolarti di tasca? Sbagliare direzione? O dimeticarsi dov’era atteso? Ditelo voi.